piątek, 20 września 2013

Ciasto dyniowe


Jesli ktos zapytalby mnie czym pachnie dla mnie jesien bylby to zdecydowanie zapach jaki unosi sie podczas pieczenia tego ciasta.  Zapach dyni, cynamonu i orzechow. To klasyczne amerykanskie ciasto od razu kojarzy mi sie z cieplym amerykanskim domem z lat piecdziesiatych, podczas jednego z chlodnych Halloween.  Banalne, ale wywoluje usmiech. 

Skladniki:

150g maki orkiszowej

100g zimnego masla

1 jajko

100g cukru*



500g purée z dyni

200g masla

140g cukru

2 jajka

150ml mleka

50g orzechow wloskich

2 lyzki syropu klonowego

lyzeczka cynamonu

oliwa z oliwek

*uzylam trzcinowego cukru pudru




1. Dynie kroimy na pol, smarujemy oliwa z oliwek i pieczemy przez okolo 45 minut w 180 stopniach, do momentu az bedzie calkowicie miekka. Wyjmujemy i studzimy. 

2. W tym samym czasie przygotowujemy ciasto. 

Wyrabiamy razem make, cukier, jajko i zimne posiekane maslo. Z gotowego ciasta formujemy kulke i zawijamy ja w folie spozywcza. Wkladamy do zamrazarki na okolo pol godziny.

Forme do tarty ( moja ma srednice 25cm) smarujemy oliwa i oproszamy bulka tarta. Rozkladamy na niej rozwalkowane ciasto. Na ciescie kladziemy kawalek papieru do pieczenia i wysypujemy groch lub kulki ceramiczne. Pieczemy przez 15 minut w 180 stopniach. Zdejmujemy groch i pieczemy jeszcze przez 3 minuty. Wyjmujemy i zostawiamy do przestygniecia.


3. Wystudzona dynie obieramy i miksujemy na purée.

4. W rondelku rozpuszczamy maslo, mieszamy je z mlekiem i rozbeltanymi jajkami. Dodajemy purée z dyni i chwileczke gotujemy, zeby mieszanka dobrze sie polaczyla.

Odstawiamy i studzimy. Nastepnie miksujemy razem z cukrem, cynamonem, syropem klonowym i posiekanymi drobno orzechami. 

Pieczemy przez 10 minut w 220 stopniach, a nastepnie zmniejszamy do 160 stopni i pieczemy przez 40 minut. Przed podaniem studzimy przez pare godzin. Moje niestety troche popekalo,bo bylo za cieple.











4 komentarze:

Bedzie mi bardzo milo, jesli zostawisz komentarz. Dziekuje! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly