środa, 22 maja 2013

Tabbouleh z kurczakiem





Skladniki:

1 duza piers z kurczaka

200-250g kaszy kuskus

1 papryka

1 maly swiezy ogorek

3 zabki czosnku

1 duza cytryna

1 lyzka oliwy z oliwek

lyzka oleju arachidowego

pol lyzeczki pasty harissa

natka pietruszki

40g rodzynkow

pol lyzeczki cynamonu

sol


Kurczaka kroimy na dosc male kawalki. Scieramy skorke z cytryny i mieszamy ja w miseczce razem z kurczakiem, zeby pokryc kazdy kawalek. Dodajemy sok wycisniety z polowy cytryny (druga polowe zostawiamy gdyz bedzie potrzebna pozniej) oraz posîekany drobno czosnek. Solimy, mieszamy i wkladamy do lodowki na okolo godzine.

Zamacerowanego kurczaka smazymy na zloty kolor na rozgrzanym oleju arachidowym (jesli nie mamy mozna zastapic innym). Usmazonego kurczaka zostawiamy, aby wystygnal.

W garczku gotujemy okolo 300ml wody wraz z odrobina soli (zawsze wody musi byc tylko troche wiecej niz kaszy). Kiedy woda sie zagotuje zdejmujemy garczek z palnika i wsypujemy kasze. Mieszamy okolo 4 minut do momentu az kasza specznieje i wchlonie cala wode. Zostawiamy do wystygniecia.

Nastepnie dodajemy do kaszy oliwe z oliwek oraz sok z polowki cytryny. Mieszamy razem z usmazonym kurczakiem. Dodajemy pokrojona w kostke papryke, rodzynki i obranego ogorka, posiekana natke pietruszki oraz wszyskie przyprawy. Jeszcze raz dokladnie mieszamy. Podajemy na zimno. Mozemy dodac rowniez orzechy, np. piniowe, groszek i cebule, wszystko zalezy od naszych preferencji.







4 komentarze:

  1. Arabskie smaki uwielbiam :) tyle mam do wykorzystania przepisów z tej kuchni, że braknie mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio odkryłam kasze kuskus na nowo-pokochałam ją!
    Muszę zrobić twoje danie, bez dwóch zdań! wreszcie mogę jakieś zrobić, bo składniki mi znane, lubianeee :D tylko ta pasty harissa mnie zastanawia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest bardzo ostra pasta, mozna ja zastapic np. tabasco, a jesli nie lubisz na ostro to calkiem pominac :)

      Usuń
  3. Pięknie wygląda i zapewne świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Bedzie mi bardzo milo, jesli zostawisz komentarz. Dziekuje! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly