piątek, 15 marca 2013

Kremowa zupa z porów i gruszek





Skladniki:

4-5 porow

2 duze gruszki ( u mnie gatunek Abbé Fétel)

2 ziemniaki

50g sera z niebieska plesnia

20g masla

sol

pieprz czerwony

lyzka migdalow w platkach

szczypta pieprzu cayenne

szczypta galki muszkatolowej

1l wody


Do garczka wlac wode i wlozyc do srodka obrane i pokrojone ziemniaki. Gotowac do miekkosci.

Pora pokroic w cienkie plasterki. Na patelni rozpuscic maslo i poddusic na nim pora. Kiedy por jest juz miekki przekladamy go do garczka, w ktorym gotuja sie ziemniaki. Nastepnie rowniez na masle dusimy obrane i pokrojone w mniejsze kawalki gruszki. Kiedy beda miekkie i zrumienione takze wrzucamy je do garczka. Calosc wlewamy do blendera i miksujemy na gladki krem.

Zblendowana zupe przelewamy ponownie do garczka i doprawiamy sola, pieprzem, pieprzem cayenne i galka muszkatolowa. Dodajemy pokruszony ser i trzymamy jeszcze chwile na ogniu.

W tym czasie na suchej patelni prazymy migdaly. Zupe przelewamy do miseczek, posypujemy czerwonym pieprzem i migdalami. Najlepiej podawac z grzankami lub z bagietka.




Zimowa zupa krem


7 komentarzy:

  1. Hmm... naprawdę ciekawe połączenie :)

    P.S. Zapraszam również do mnie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobię! To musi być szałowy zestaw, a pory kocham obsesyjnie i ostatnio często im ulegam. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczna. U mnie dziś też zupa z dodatkiem porów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajchoho! Bardzo ciekawy pomysł! Zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne składniki! Efekt musi być niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow.. nie, to chyba nie dla mnie-por wielbię, gruszkę też, ale to razem? No,no,no.. Z ciekawości bym zjadła;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Intrygujące połączenie, ciekawa jestem tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Bedzie mi bardzo milo, jesli zostawisz komentarz. Dziekuje! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly