środa, 6 marca 2013

Spaghetti alla carbonara





Skladniki:

200g boczku

40g sera pecorino

40g sera grana padano

kilka listkow swiezej bazylii

2 jajka

200 ml smietany (uzylam Ramy 7%)

lyzeczka swiezo zmielonego pieprzu

szczypta soli

3 lyzki wody z makaronu

300g makaronu spaghetti z pelnego ziarna

*z podanych proporcji mamy obiad dla 3-4 osob (to zalezy od porcji).


Boczek kroimy w drobna kostke lub w paski i smazymy na suchej patelni przez 5-7 minut, az zbrazowieje i bedzie lekko chrupiacy. W tym samym czasie gotujemy makaron w osolonej wodzie al dente. Z gotujacej sie wody odlewamy do osobnego naczynia 3 lyzki. Woda ta moze przydac sie do robienia sosi. Po ugotowaniu odcedzamy.

Kiedy boczek jest juz chrupiacy wylaczamy palnik pod patelnia i przekladamy na nia makaron. W osobnej misce mieszamy smietane, jajka i ser (najlepiej trzepaczka). Wlewamy na patelnie z boczkiem i dokladnie mieszamy. Jesli sos jest zbyt gesty dodajemy wode z makaronu. Mozemy dodac posiekana bazylie, natke pietruszki lub szczypiorek. Posypujemy zmielonym pieprzem i sola.

10 komentarzy:

  1. carbonara śni mi się po nocach.. też jem ją rzadko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tak miałam wczoraj z czekoladą:( przeklęta!
    Carbonara nie jadłam, ale zawsze mam ochotę:) Tylko boję się robić, bo właśnie łatwo to zepsuć, a u mnie to normalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na czekolade to ja mam zawsze ochote ! :)

      ee tam, dasz rade , to naprawde nie jest trudne

      Usuń
  3. świetny blog !! bardzo ciekawe posty :)
    ja polecam odchudzający program CellReset, bez wysiłku a w 100% skuteczny !!

    www.resetujkomorki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie spagetii:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też bardzo lubię spaghetti niestety tak jak piszesz na diecie trzeba z nim uważać , ogólnie moim zdaniem kuchnia włoska coś w sobie ma. Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Bedzie mi bardzo milo, jesli zostawisz komentarz. Dziekuje! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly