poniedziałek, 21 stycznia 2013

Rogaliki orkiszowe z jabłkami






Skladniki:*
200g maki orkiszowej
3/4 szklanki cieplej wody
10g swiezych drozdzy
pol lyzeczki stewii
1 jajko
lyzka oliwy z oliwek
2-3 jabłka
laska cynamonu
lyzka miodu


* z podanych proporcji wyjdzie okolo 15 rogalików


Drozdze rozpuszczamy w cieplej wodzie. Do miski lub na stolice wsypujemy make, robimy na środku wglebienie i wbijamy jajko. Dodajemy drozdze, oliwe, stewie i zagniatamy. Zostawiamy ciasto na godzinę do wyrosniecia.

Jabłka kroimy na drobne kawalki i dusimy w rondelku razem z laska cynamonu oraz lyzka miodu. Kiedy beda juz miękkie zostawiamy do przestygnięcia.

Gdy ciasto juz wyrosło formujemy z niego kule i wałkujemy w kształt kola. Wcinamy trojkaty i na każdym kładziemy odrobinę jabłek. Zawijamy zaczynając od szerszej strony formując rogaliki. Smarujemy je na wierzchu oliwa z oliwek lub roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w 190 stopniach przez okolo 15 minut. Możemy posypać cukrem pudrem.


14 komentarzy:

  1. Apetycznie wyglądają, a ja mam dziś ogromną ochotę na rogale... Tyle, że w lodówce wieje pustkami. No, cóż może i mi uda się stworzyć coś z niczego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wlasnie tez tak wialo, ale czasem z niczego powstaja najlepsze smakolyki :)

      Usuń
  2. Świetne rogaliki i bardzo apetyczne. Drogą dedukcji doszłam do tego, że te 15 sztuk zniknęło dość szybko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak ! zniknely w oka mgnieniu ;)

      Usuń
  3. Wypróbuję przepis ale w nieco zmodyfikowanej wersji z miodem, makiem i orzeszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super...bez cukru i bez zwykłej mąki! bardzo mi się podoba :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie ;) Przepiękny jest ten fioletowy talerzyk ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! a talerzyk jest wlasciwie szary, tylko tak dziwnie wyszedl w swietle :) Pozdrawiam cieplo :)

      Usuń
  6. no nie.. szarlotka zamknięta w rogaliku (tak jak pisałaś na fb)-to cudooo;)
    I tak samo jak pisała Pani wyżej-w wersji z orzeszkami i makiem pewnie też są genialne;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki ! :) no mysle, ze moga byc pyszne, ale akurat po weekendzie mialam pustki w szafkach :)

      Usuń
  7. czy wiesz może ile to ma kalori ? bo wygląda bardzo fajnie ale boje się że może być kaloryczne ? Jak zawsze z miła chęcią powracam na twojego bloga i jak zawsze Zaapraszam na mojego bloga , gdzie znajdują się efekty mojej diety , walką z dietą i nie tylko :)
    oczywiscie blog między innymi o podróżach , mam nadzieje że wpadniesz na mojego bloga i będziesz mnie wspierać w mojej diecie .http://perfektbin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm, problem w tym, ze ja w swojej diecie bardziej skupiam sie na indeksie glikemicznym niz na kaloriach (wiecej mozesz poczytac tu: http://dietamm.com/)

      Ale wydaje mi sie, ze jeden rogalik moze miec okolo 100 kalorii.

      dziekuje za mile slowa i postaram sie zagladac na Twoj blog :)

      Usuń

Bedzie mi bardzo milo, jesli zostawisz komentarz. Dziekuje! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly